Muat Turun Panduan, Contoh Sasaran Keberhasilan PBPPP Lengkap Untuk 41 Jenis Jawatan

Contoh sasaran keberhasilan ini disediakan untuk membantu Pegawai Penilai (PP) dan juga Pegawai Yang Dinilai (PYD) yang terdiri daripada Pegawai Perkhidmatan Pendidikan (PPP) merangka penulisan sasaran keberhasilan mengikut bidang tugas dan sasaran yang akan dicapai dalam satu tempoh penilaian semasa.

 

Dokumen ini perlu dibaca bersama-sama dengan Garis Panduan Penilaian Komponen Keberhasilan (GPPKK).Contoh penulisan bidang tugas, sasaran keberhasilan dan bilangan sasaran keberhasilan yang disediakan adalah sebagai panduan dan PPP tidak terikat dengan contoh dan jumlah bilangan yang diberikan.PPP boleh merujuk mana-mana contoh keberhasilan dalam mana-mana contoh jawatan sekiranya sesuai.Walau bagaimanapun penulisan sasaran keberhasilan perlu mengikut garis panduan penulisan sasaran keberhasilan seperti dalam GPPKK.

 

Contoh-contoh sasaran keberhasilan disediakan adalah mengikut jawatan dan skop tugas PPP.Jawatan yang ada bagi penulisan contoh-contoh penulisan keberhasilan adalah seperti berikut:1. Pengetua/ Guru Besar2. Penolong Kanan Pentadbiran3. Penolong Kanan Hal Ehwal Murid4. Penolong Kanan Kokurikulum5. Penolong Kanan Tingkatan 66. Penolong Kanan Program Pendidikan Khas Integrasi (PPKI)7. Guru Akademik Biasa Guru Program Pendidikan Khas Integrasi (PPKI)8. Guru Akademik Tingkatan 610. Guru Sekolah Dalam Hospital11. Penyelia Sekolah Dalam Hospital12. Guru Prasekolah13. Guru Bimbingan dan Kaunseling14. Pusat Perkhidmatan Pendidikan Khas (3PK) Bidang Audiologi15. Pusat Perkhidmatan Pendidikan Khas (3PK) Bidang Psikologi16. Pusat Perkhidmatan Pendidikan Khas (3PK) Bidang Terapi Carakerja17. Pusat Perkhidmatan Pendidikan Khas (3PK) Bidang Terapi Pertuturan Bahasa18. Pusat Perkhidmatan Pendidikan Khas (3PK) Bidang Peripatetik19. Penyelia Jurulatih Sukan20. Jurulatih Sukan (Bola Tampar)21. Nazir Sekolah22. Timbalan Nazir Negeri23. Pegawai Teknologi Pendidikan - PKG 24. Pegawai Teknologi Pendidikan - BTPN 25. Pensyarah IAB26. Ketua Jabatan di IAB27. Penolong Setiausaha KPM28. Fasilitator - Fasilinus29. Fasilitator – SIP+30. Fasilitator – SISC+31. Penyelia Pendidikan Sukan Negeri32. Pusat Kokurikulum Negeri - Ketua Unit33. Penolong Pengarah (JPN)34. Kaunselor Organisasi JPN35. Penolong Pegawai Pendidikan Daerah 36. Timbalan Pegawai Pendidikan Daerah 37. Penolong Pengarah Hal Ehwal Pelajar Kolej Matrikulasi38. Pensyarah Kolej Matrikulasi39. Ketua Unit Kolej Matrikulasi40. Pensyarah IPGK41. Ketua Jabatan IPGK Muat Turun :

Panduan dan Contoh Sasaran Keberhasilan Guru